Office 365

Office 365 in de Kruiskerk

Misschien is het je opgevallen dat de e-maladressen eindigend op @meppel.gkv.nl zijn gewijzigd in @kruiskerk-meppel.nl. Dat heeft o.a. te maken met de naamswijziging van ons kerkverband. Maar ook zijn we gebruik gaan maken van Office 365. De commissies etc. hebben een eigen groep gekregen waarbinnen men kan samenwerken.

In Scipio kun je zien wat de nieuwe adressen zijn.

Heb je daar vragen over dan kun je mailen met helpdesk@kruiskerk-meppel.nl.

Handleiding 365

Voor degenen die gebruik maken van Office 365 is een handleiding gemaakt. Er zijn afzonderlijke handleidingen gemaakt voor degene die maar voor een deel van de mogelijkheden gebruik maakt.  Neem hierover contact op met de helpdesk.

Gedragscode

Binnen de Kruiskerk in Meppel maken we gebruik van Office 365.
Ook jij hebt een account met je naam en eindigend op @kruiskerk-meppel.nl.

Om op een goede manier samen te werken hebben we een aantal regels gesteld:

1. Een account of een groep wordt aangemaakt door de Helpdesk. Dit om er voor te zorgen dat dezelfde schrijfwijze en de juiste instellingen worden gebruikt. Ook het toevoegen of verwijderen van groepsleden wordt door de helpdesk gedaan.
  2. Een account of groep wordt ook opgeheven door de helpdesk. Bij een account wordt gekeken of deze nog verbonden is aan andere groepen. Zo niet, dan wordt de gehele account verwijderd.
  3. Het is niet toegestaan om Teams te gebruiken voor de opslag van privé bestanden, foto’s oid. Bij het verwijderen van een account verdwijnen ook alle bestanden en e-mails. Je bent zelf verantwoordelijk om de bestanden en mails op tijd veilig te stellen indien dit gewenst is.
  4. Bestanden (notulen etc.) worden niet rondgemaild, maar alleen een link naar het bestand in de mail opnemen.
  5. Het is niet toegestaan een kopie van bestanden op te slaan op de privé-computer of door te sturen naar anderen.
  6. Alle commissies binnen de Kruiskerk maken gebruik van Office 365 van de kerk. Het is (ook ivm de AVG) niet toegestaan om gebruik te maken van hotmail, gmail of welk andere provider ook.

Bij vragen of onduidelijkheden kun je contact opnemen met de helpdesk@kruiskerk-meppel.nl